
Így látja a Z generáció a világot
Kihirdették a Pepsi Space verseny nyerteseit
A Pepsi Space teret adott a fiataloknak, hogy szabadjára engedjék a bennük rejlő kreatív energiákat. A versenyen négy kategóriában – fotó, videó, grafika, audió – lehetett pályázni, témamegkötés nélkül. A több mint ezer beadott alkotás közül a pályázat szervezőiből álló zsűri és a három mentor – Cinthya Dictator, T. Danny és Trunk „Dablty” Tamás – választották ki a húsz nyertest.
Lezárult a Pepsi Space, a szabad alkotás versenye, amelyre audio, vizuális vagy audiovizuális formában várták a pályamunkákat. Az elsősorban a fiatalabb generációt célzó pályázat célja az volt, hogy az alkotók témamegkötés nélkül mutathassák meg egész Magyarországnak, miként látják a világot, milyen gondolatok foglalkoztatják őket. A szakmai értékelés során a verseny szervezőiből álló zsűri és a három, közismert mentor választotta ki a húsz nyertest, közülük a legfiatalabb mindössze tizennégy éves.
Bodnár Balázs műve (forrás: Pepsi)
A Pepsi Space versenyre pályázók átlagéletkora huszonhat év volt, a legnépszerűbb kategória pedig egyértelműen a fotó, amelyre a pályamunkák kétharmada érkezett. Ezt követte a grafika és a videó hasonló aránnyal, az audió kategóriára pedig valamivel több mint száz pályázat érkezett. A kiemelkedő alkotások remekül érzékeltetik, hogy a XXI. századi „populáris” művészet újító szemléletével, eredeti gondolatiságával és olykor meghökkentő stílusával valamennyi generációt elérve képes értéket képviselni és azt átadni.
Kovács Blanka műve (forrás: Pepsi)
Cinthya Dictator fotóművészként és média designerként folyamatosan feszegeti a határokat, többek között ezt a fajta bátorságot és őszinteséget kereste a fiatal alkotók munkáiban is. Míg T. Danny énekes, rapper és dalszerző számára az eltökéltség és a munkába fektetett energia jelentette a legnagyobb értéket, addig Trunk „Dablty” Tamás sporttehetség, digitális tartalomkészítő és könyvszerző leginkább a kreativitást és az eredetiséget várta a pályamunkáktól.
Az idei Pepsi Space verseny húsz nyertese: Fotó kategória: Gáll Péter Henrik, Czika Balázs, Bodnár Tamás, Jakó Barbara és Bányai Hajni Grafika kategória: Kovács Blanka, Ragány Bence, Katona Brigitta, Zólyomi Bia, Timm Johanna és Bodnár Balázs Audió kategória: Veres Virág, Árva Mátyás, Oroszi Fanni, Dankó Tünde és Budaváry Sebestény Videó kategória: Maafi Dávid, Bodzsár Tamás, Vincze Dániel és Farkas Benedek |
„A beérkezett pályamunkák nagy száma és minősége megerősített bennünket abban, hogy valóban fontos a Z generációra irányítani a figyelmet. Őszintén gratulálunk a nyerteseknek, akik egyedi látásmódjukkal, valamint az alkotásba fektetett kreativitásukkal és energiájukkal érdemelték ki helyüket a díjazottak között” – mondta a Pepsi brand managere, Zubály Ildikó.
A verseny nyertesei egy nagyszabású díjátadó ünnepségen vehetik majd át díjaikat, ahol lehetőségük lesz arra is, hogy nyertes munkáikat bemutassák.
Lásd még:
-------------
Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.
A nyitókép Czika Balázs műve (forrás: Pepsi)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!